środa, 5 października 2011

KNOW WHAT YOUR WORTH by KALINA

  
FASCYNACJA     ODWAGA  ... 
  



 









Minął rok odkąd zdecydowałam się na ten krok. Mimo wielu sprzeciwów  i w tajemnicy (rodzice nie mieli pojęcia o moich planach) ... 

TO BYŁO NAJBARDZIEJ BOLESNE 30 MINUT W MOIM ŻYCIU !
Pomysł zrobienia tatuażu pojawił się ok.3 lat temu i przyszedł nagle.Wcześniej ostro krytykowałam tatuowanie czy piercing. HIPOKRYZJA? Wciąż jednak nie przepadam za kolczykowaniem :)))
To była szybka decyzja, co nie oznacza,że nieprzemyślana. Ani przez chwilę nie żałowałam.I nie sadzę,że stanie się tak kiedykolwiek.Nawet teraz,kiedy co rusz wysłuchuję komentarzy mojej mamy- jak to JA jej nie słucham,nie liczę się z jej zdaniem lub ,,zakryj ten tatuaż, do cholery '' !

DLACZEGO TATOOING
Dla wielu ludzi tatuaże są ukazaniem tego, co w nich żyje, pewną formą indywidualizmu. To pragnienie, by mieć to, czego nie mają inni, by pokazać że własne „JA” też ma coś do powiedzenia. To manifestacja swojej odrębności. Zdarza się,że tatuaż nie ma żadnego przesłania i jest po prostu ślepą pogonią za modą.  

UZALEŻNIENIE
W pewnej audycji radiowej usłyszałam kiedyś,że tatuaże uzależniają.Zrobisz pierwszy i w mgnieniu oka zapragniesz następny.PRAWDA.Już od paru  miesięcy intensywnie myślę nad kolejnym wzorem i miejscem ... Niestety argumentami przeciw są moi rodzice oraz obrane kierunki studiów ;(

CO WARTO WIEDZIEĆ ZANIM ZDECYDUJESZ SIĘ NA TATUAŻ
Przede wszystkim liczy się wzór. MOTYW, który zechcemy nosić na ciele musi być odpowiednio wybrany. Uważam,że tatuaż powinien być symbolem pewnych uczuć lub przeżyć,mottem jego posiadacza.Osobiście śmieszą mnie wszelkiego rodzaju tribale, smoki czy tatuaże z imionami ''tych'' jedynych [ miłość przemija, tatuaż pozostaje ;) ]

PRZEMYŚL !
Zanim podejmiesz decyzję o zrobieniu tatuażu -pomyśl 100 razy intensywniej,rozważ wszystkie za i przeciw.Może zdarzyć się tak,że możesz z niego ''wyrosnąć''. Nie musi on stać się nieaktualny.Zawsze będzie on  symbolem tego kim byłeś w danym momencie życia,odzwierciedleniem wszystkiego, co cię do tego punktu doprowadziło. W tym tkwi sedno i urok tatuażu.

BÓL?
Z własnego doświadczenia wiem,że tatuowanie boli. Na ciele są miejsca bardziej od innych wrażliwe na ból. Miejsca położone bliżej kości są bardziej bolesne (kostka u nogi, okolice żeber i kręgosłupa), części dobrze umięśnione lub z podściółką tłuszczu - mniej. 

... I RYZYKO
Tatuaż niesie za sobą zagrożenie, powstaje on przecież na skutek ingerencji ciała obcego w strukturę skóry.

INFEKCJE - największe zagrożenie stanowią wirusy zakażenia wątroby typu A, B i C,wskazane jest przed zrobieniem sobie tatuażu zaszczepienie się przeciwko żółtaczce typu A i B.
  
BLIZNOWCE
ZIARNINIAKI
REAKCJE ALERGICZNE
INTERAKCJA Z REZONANSEM MAGNETYCZNYM (NMR) - obrzęki,zaczerwienienia, a nawet lekkie oparzenia
NIEZADOWOLENIE Z TATUAŻU, TRUDNOŚCI Z USUNIĘCIEM

Należy podkreślić, że pomimo postępów w rozwoju medycyny usunięcie tatuażu bez pozostawienia permanentnej blizny na skórze jest w wielu przypadkach niemożliwe.Dlatego tak ważne jest,żeby przed podjęciem decyzji zasięgnąć porady,a przede wszystkim być pewnym jego zrobienia. 


kk









2 komentarze:

  1. Już nie raz myślałam o tatuażu. Boje się jednak, że znudziłby mi się tak samo szybko jak kolczyk w pępku. Kolczyk wyjęłam a tatuażu tak szybko się nie pozbędę...

    OdpowiedzUsuń
  2. Tatuaż to naprawdę poważna decyzja, dlatego trzeba być jej absolutnie pewnym. Ja swojego nie żałuje i świetnie się z nim czuje,mimo iż praktycznie go nie widzę ;)Ale polecam, naprawdę fajna sprawa !

    OdpowiedzUsuń